Чим відрізняються допорогові закупівлі від надпорогових

Оголошення тендерної закупівлі – це сама звичайна процедура й через це доводиться пройти всім компаніям та організаціям, що отримують фінансування з бюджету України. Більш того, діюче законодавство України вимагає ще й підготовки річного плану закупівель, що є ще однією важливою умовою для державних установ.

Самі ж закупівлі можуть проводитися в різних форматах і тут основний принцип – це сума, яка буде затрачена в ході закупівлі. У випадку, якщо в ході процедури буде затрачено більше 200 тисяч гривень при постачанні товарів або ж 1.5 мільйонів гривень при виконанні робіт, то закупівля автоматично стає надпороговою.

Якщо ви перейдете за посиланням https://www.ueex.com.ua/rus/ueex/sections-council/representatives-electric-power, то зможете знайти відповіді на безліч інших цікавих питань що напряму стосуються проведення закупівель на електронних майданчиках. Це стосується не лише української енергетичної біржі, але й інших сервісів, що активно надають подібні послуги.

Які відмінності помітні при проведенні допорогових закупівель

Якщо говорити загалом, то допорогові торги для замовників є більш вигідними, тому вони не настільки сильно контролюються органами контролю та дозволяють запобігти великих фінансових затрат в податковому плані.

Якщо ж говорити більш детально про відмінності допорогових торгів, то вони проявляються в наступних моментах;

  1. Якщо у випадку з надпороговими закупівлями, процедура може проходити у вигляді конкретного діалогу, переговорної процедури або ж відкритих торгів, то тут ситуація інакша. Допорогові закупівлі проходять в форматі одної простої процедури, яка дуже сильно нагадує відкритий формат торгів;
  2. При проведенні надпорогових закупівель, підписання угоди проходить виключно в системі ПроЗорро. Відповідно, переможець отримує можливість підписати угоду з організатором лише після того, як пройде 10 днів з моменту закінчення процедури. Такий формат надає можливість іншим учасникам оскаржити результати торгів. В допорогових торгах підписання угоди відбувається поза системою ПроЗорро, а на те, щоб підготувати та подати скаргу дається всього лише 48 годин;
  3. Принцип оскарження – з надпороговими закупівлями працює колегія антимонопольного комітету України, що гарантує доскональний підхід та вивчення всіх самих дрібних моментів. З допороговими торгами працює звичайна комісія з розгляду скарг, яка ж виносить кінцеве рішення. В першому випадку, розгляд скарги автоматично призупиняє проведення торгів, доки АМКУ не винесе рішення з приводу отриманої заявки. Більш того, рішення антимонопольного комітету по надпороговим закупівлям несе обов’язковий характер. У випадку ж з комісією з розгляду справ по допороговим торгам – це лише рекомендації.

Виходячи з цих декількох моментів стає зрозуміло, чому замовники намагаються робити акцент саме на допороговій процедурі. 

Що підлягає малій приватизації в ПроЗорро

Проведення аукціонів з малої приватизації майна – це процедура, що є однаково вигідною як для державних установ, так і для користувачів, які надсилають свої заявки для того, щоб взяти участь в таких торгах.

Що стосується державних організацій та комунальних установ, то їх зацікавленість  малій приватизації проявляється в таких моментах, як:

  • Можливість швидко позбутися від непотрібного майна, отримавши за це певне фінансове відшкодування;
  • Зниження затрат, які були направлені на утримання майна;
  • Прозора та зрозуміла процедура, що дозволяє передати майно у власність приватних осіб без будь-яких посередників;
  • Наявність чіткого регламенту, як повинно все відбуватися. Все це прописано в діючому українському законодавстві.

Варто нагадати, шо мала приватизація – це реалізація майна та його передача до рук приватних осіб за умови, якщо вартість майна не перевищує 250 мільйонів гривень.

Згідно останніми статистичними даними, кількість реалізованого майна за цією системою тільки зростає, що говорить про ефективність самої системи.

Важливо пам’ятати про те, що реалізація державного майна та його приватизація може відбуватися лише з використанням електронних майданчиків, що мають акредитацію в ПроЗорро. 

На сучасних електронних майданчиках, ви маєте можливість скористатися фільтром та відразу задавати параметри, яким повинно відповідати майно.

На сьогодні, найбільш основними напрямками в малій приватизації є:

  1. Нерухомість житлового та промислового типу;
  2. Заводи, фабрики та інші підприємства (працюючі та непрацюючі);
  3. Транспортні засоби (звичайного та спеціалізованого призначення);
  4. Земельні ділянки;
  5. Недобудовані об’єкти інфраструктури.

Кількість лотів, доступних на електронних майданчиках з кожним днем тільки збільшується, що значно розширює можливості приватних підприємців.